torsdag 6 september 2012

Naturkompaniet tänker på kund i nöd


Jag fick nedan positiva upplevelse av Johan Axelsson när han fick problem.

Jag blev så super glad idag när jag var hos Naturkompaniet på Kungsgatan och tänkte på din blogg. Jag vet inte om du bara delar med dig av egna erfarenheter eller om andras också…

Hur som haver så köpte jag ett Primuskök att ha med ut på en paddeltur. Jag fick med mig en kartong och satt glad i hågen på bussen på väg ut mot Vaxholm. Eftersom jag alltid gillar nya prylar så tänkte jag tjuvkika lite på köket på bussen. Döm om min förvåning när det endast innehåller ett fodral, en bunke och ett handtag i lådan… Inte mycket att hänga i granen när man skall tillaga mat.

Jag får nästan panik, jag kan inte vända, men jag ringer butiken som blir förtvivlad över det inträffade och börjar fundera på alternativ. Man kan ju inte förvänta sig att de kör ut ett nytt kök, men de ringer då och då och ser hur det går för mig. Jag lyckas till slut låna in ett spritkök på annat håll, så problemet i sig är inte längre akut.

Jag kommer sedan in till butiken och de ber så hemskt mycket om ursäkt och undrar vad jag vill ha för kompensation… Jag blir glatt överraskad att de tar upp det utan att jag gör det. De kommer med bra förslag om vad jag kan tänkas behöva och det slutar med en termos för 250 kr. Köket kostade 1250, så 20% är väl en helt ok kompensation…

Stort tack till den professionella hanteringen av mitt problem!
/Johan

Inga kommentarer: