onsdag 1 juni 2011

Scandic löser problemet får supernöjd kund och merförsäljning

Efter en lång dags ERFA-workshop här i Göteborg var det dags att åka till hotellet och checka in. Hotellet jag hade bokat via Hotels.com var Scandic Crown i närheten av Centralstationen i GBG. Jag fick mitt nyckelkort och tog hissen upp till tredje våningen. Wednesday Relations har en miljöpolicyvilket bland annat innebär att vi ska bo på miljöorienterade hotell så som Scandic.
När jag kom in i rummet och hade hängt av mig kavajen så gick jag in i badrummet för att pudra näsan. Lätt förvånad såg jag att det hängde en använd handduk över duschväggen. När jag tittade närmare på sängen så var den bäddad men lakanen var använda. Ja ja nu kanske du tycker jag är gnällig men någon annans lakan känns ju inte helt fräscht.

Ett misstag hade nog hänt så jag åkte ned till receptionen och berättade vad som hänt. Egentligen ingen big deal utan det var bara att byta lakan och handdukar. Scnadic Crowns hotell manager tog det som hade hänt på stort allvar och bad om ursäkt. Samtidigt så uppgraderade han mig till en svit som plåster på såren (ganska små sår). Mycket bättre service än vad jag hade förväntat mig.

Det blev t.o.m så bra att jag bokade rummet (dvs sviten) privat för en natt för hela familjen. De kommer ner från Stockholm ikväll och jag har lovat barnen att vi ska bada i bubbelpoolen och busa i bastun.

Jag är nöjd och glad och Scandic fick merförsäljning. Bra va
Mats

3 kommentarer:

g.karlen sa...

Måste hålla med om att det var smart av Scandic! Antagligen händer det inte särskilt ofta att de glömmer att städa efter tidigare gäst.
Jag antar att de inte visste att du brukar skriva denna blogg ;)

Mats Gustafsson sa...

enig med att jag har aldrig upplevt att det inte lakan och handdukar är utbytta. I efterhand berättade jag om min blogg och jag skickade inlägget till honom på mail. Alltid kul i synnerhet när det är positivt.

När jag gjorde samma med inlägget om Eniro för två år sedan (det var inte så positivt) skickade Jesper Kärrbrink runt det i organisationen.

Urban Häggmalm sa...

mycket fint agerat! Jag blev också fint bemött häromdagen, fast mer i det lilla...
http://urbanhaggmalm.wordpress.com/2011/06/09/ar-man-stark-maste-man-vara-snall/