måndag 1 november 2010

DN överträffar förväntan och behåller en prenumerant

Skönt med en positiv kundupplevelse. Det är Louise som är supernöjd med DN.

Har precis haft en positiv (?!!) kundstjänstupplevelse som du får lov att använda om du vill i lämpligt sammanhang.

En kundservice som förtjänar att bli omnämnd:
Jag ringer till DN för att säga upp tidningen då jag aldrig hinner läsa den. Killen meddelar att vi precis har betalt för en ny månad, bara så att jag vet... Han tänker en stund och säger sen: "Ska jag flytta fram utgivningen av de dagar du har kvar till december, du kanske hinner läsa tidningen under jul- och nyårsledigheten?" Snyggt jobbat!

Storyn hamnade precis på Facebook, och DN bjöds därmed av mig på gratisreklam och fina vitsord till mina 135 vänner.

Snacka om ROI... :)

Tips till VD för DN
Toppenbra beteende från en kundtjänstmedarbetare. Sprid det goda exemplet till övrig personal så kan det bli "The DN Way". Om det nu inte redan är det.


Mats

Inga kommentarer: