tisdag 18 maj 2010

Det är faktiskt kunden som köper dina grejer

Jag träffar företag på företag som berättar för mig hur deras säljprocess ser ut. Först är det marknadskommunikation, sedan tar säljet över och sist i kedjan kommer kundservice med support och merförsäljning. GLÖM det. Nu har kunden som har makten och som företag måste man lyssna stenhårt på hur kunderna beteer sig. ALLT handlar om hur dina kunder köper dina produkter eller tjänster. kolla in min tidigare inlägg om när jag skulle köpa charterresa och bytte från Frittes till Ving på en sekund.

Tips för marknads- och säljechefen
Sätt dig ned och fundera över hur era kunder söker, hittar och köper det du har att erbjuda marknaden. Det är faktiskt inte så svårt. Lek kund och testa själv.

Ciao
Mats

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Tänkte just kollat in ditt tidigar inlägg om chaterresan, men kan minsann inte hitta det!!

Mette sa...

letar också efter den.....