tisdag 22 december 2009

Sony gör en kund glad i Jultid

Nedan har en av våra Wednesday Relations-medlemmar (Catrine Ehlin) skickat mig en positiv kundupplevelse så här i jultid. Läs och lär.

GOD JUL
Mats

Julvlig kundupplevelse!

För ett par dagar sedan gick jag till SONY Center på Regeringsgatan i Stockholm. Min datormus hade gått sönder. Jag hade tappat den i golvet. Med lite dåligt samvete funderade jag på hur jag skulle lägga upp det hela. Kom fram till att det var bättre att vara ärlig och säga som det var, det var ju bara en mus. Dessutom hade jag inget kvitto med mig.

Klev in i butiken och fick ögonkontakt med en säljare direkt, så det var bara att lägga fram caset. Säljaren frågade om jag testat med nya batterier och det hade jag naturligtvis gjort, men han ville ändå testa själv. Det funkade inte.

Han frågade när jag hade köpt den, men jag visste inte exakt. Efter en stund hittade han köpet i deras säljsystem och meddelade att det var knappt ett år sedan. Sedan sa han att jag kunde gå och hämta en ny, utan att ställa fler frågor… Jag går till hyllan och ser att de fått in snygga vita.  Tar en sådan och får okey på färgbytet.

Jag går ut från butiken och känner mig överraskat glad! Jag fick en snyggare produkt, slapp allt krångel med inlämning etc och sparade 700 kronor, eftersom jag ändå hade tänkt köpa en ny.

Sony, nu känner jag mig mer nöjd med min Vaio. Har sneglat lite åt Apple, men det får vänta … har en trasig Ipod som det har kommit in fukt i. Tror inte ens det är någon idé att reklamera den. Hoppas fukten dunstar bort i jul!

Catrine Ehlin

Inga kommentarer: