söndag 8 november 2009

Det ska va svårt att ha med Berns Salonger att göra

Tänk att i dessa bistra tider satsa på att försvåra för sina kunder. Det är precis vad Berns salonger gör. Vi har arrangerat The Conference där i mars varje år. Vi har alltid betalt i tid och skött oss på alla sätt. Så här skriver konferenschefen på Berns i ett mail till oss "Vad jag vet så har vi inte haft några som helst problem med era fakturor tidigare och det är absolut inte av vår mening att dra alla över en kam men vi har inte sett andra möjligheter på lösningar än att sätta regler för förskottsbetalning som standard".

Notera att de både vet att vi alltid betalt i tid samt att de inte vill dra alla över en kam. Det är ju precis vad de gör. Eller hur?

Vi (dvs deras kund) har försökt förklara vår situation för dem; att vi får in våra pengar för The Conference precis innan eller t.o.m efter konferensen. Det verkar de över huvudtaget inte bry sig om.

Helt otroligt att satsa på att dra alla över en kam och kräva betalning i förskott istället för 30 dagars kredit som vi andra ger. Det ser tyvärr inte bättre ut än att vi får hitta ett nytt ställe att vara på. Kanske lika bra det.

Mitt tips till VD på Berns Salonger
Ett hett tips är att istället för att krångla till livet för ALLA era kunder satsa på kreditupplysning á la UC. Då får ni information om vilka företag som är kreditvärdiga och vilka som inte är det. Det kan vara värt att fundera på om ni inte ska satsa på att förenkla för era kunder i synnerhet i dessa tider.

En som ville vara kund till Berns
Mats

1 kommentar:

Unknown sa...

Otrolig. Sjalv klar att ni behover sok ett annat plats for din mote
Forlat om min Svenska ar inte helt ratt. Jag ar Amerikansk och bode i Sverige pa nagra ar. Har ingen Svensk Bokstaver heller. Jag ska fortsatta fojla din blog.
Tack!
Ryan.