tisdag 17 november 2009

Com Hem bottnar i nöjd kundindex och Telia toppar

Com Hem ligger i botten på kundnöjdhet när telebranschen granskas av i Svensk Kvalitetsindex. Det positiva för Com Hem är att Viasat leder bottenligan. Com Hem har stigit en grad.

Kul att se är att Telia får så bra betyg. De har mest nöjda mobilkkunder i Sverige.
Även inom datakommunikation ligger Telia i topp tillsammans med Bredbandsbolaget. Com Hem behåller sistaplatsen från förra årets undersökning och lyckas med bedriften att sänka sitt kundbetyg.

Com Hem jobbar hårt med sitt rykte och service. Både i traditionella kanaler och sociala medier. Twitter har blivit omtalat. Jag hoppas det fortsätter i rätt riktning.

Vill du läsa mer utförligt om undersökningen kan du även kolla in artikeln i Svenskan.

Det blir allt större fokus på vad kunderna tycker och att försöka undvika missnöjda kunder. Både inom Telekom och faktiskt även inom försäkring (även här visa SKI bättre resultat).

Ciao
Mats



2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag hoppas du skojar då du tycker TELIA SONERA är bra.
Telia har ju bland de mest missnöjda kunderna.
vet du t.ex hur hemskt dålig deras kundservice på 90200 är.
Den ene vet inte vad den andre sagt.
Helt inkompetent personal.