måndag 29 juni 2009

Känner mig som en riktig loser med e-handel

Jag vet inte om du får samma känsla som jag av att vara en loser när du e-handlar? När du kommer till kassan är det en fet blaffa som säger att du ska skriva in en kampanjkod (så får du en superrabatt). Och så har jag ingen. Det känns som jag är den enda som INTE får någon rabatt.

Innan jag kom till kassan var jag nöjd och glad för att ha hittat en produkt jag ville köpa. Sen denna kalldusch. En "anti-VIP" känsla som gör att jag till och med testar att googla kampanjkod och företagets namn. Det fungerade förr men verkar funka allt sämre.

Snälla, går det inte att slippa se de här möjliga extra priserna som bara vissa får tillgång till, för oss vanliga dödliga?

Bara en liten tanke i sommarvärmen från en rabattlös köpare.

Mats

3 kommentarer:

Maria Samuelsson sa...

Jag håller helt med. Flera gånger har jag avbrutit mitt köp pga denna lilla ruta avseende "kampanjkod".

Detsamma gäller när det är tävlingar/enkäter på webben och man ombeds fylla obligatoriska fält avseende adress, telefonnummer och personnummer. Nog borde väl e-post adress räcka?

Anonym sa...

Relevanta saker som jag som webbhandlare tar till mig. Ibland kan man skylla på stelbenta verktyg men långt ifrån alltid. Ofta har man bara inte tänkt (och det är ju illa). Tack!
/Charlotte

gunillak sa...

Jo, det finns en stor förbättringspotential bland många e-handelssajter.

Tyvärr vill de ju heller inte alltid lyssna på oss kunder, fast de påstår det.