fredag 13 mars 2009

Nu backar även SEB - Vad trodde ni

Helt otroligt. Nu backar även SEB¨s ledning från löneökningar på upp till 40%. Vad trodde dom? Att ingen skulle säga nåt. Att ingen kritik skulle komma. 40% löneförhöjning mitt under den värsta krisen mycket länge i Sverige. Kolla kritiken på DI

Det är tråkigt att se hur ledning och ägare för stora börsföretag förstör rykte och varumärke för välrenommerade företag så som SEB. Om jag vore kund i SEB skulle jag verkligen fundera på vilken min bank ska vara. 89% av SVDs läsare (i gårdagens webbfråga) var öppna för att byta bank när ledningen sjabblar så här.

Det man som vanlig individ undrar är hur kommer det säg. Har Annika Falkengren och Marcus Wallenberg verkligen ingen koll. Eller umgås de endast med likasinnade som inte kan bidra med lite sunt förnuft.

Tips till Marcus och Annika
Bygg relation med och umgås med några vanliga människor. Sådana som jobbar hårt, har barn och försöker få vardagen att gå ihop. Lyssna på dom och hör vad dom säger. Det kanske kan minska risken att kör rätt i diket som nu skett. Ring mig så kan jag förmedla kontakter. Helt gratis.

Trevlig helg
Mats


1 kommentar:

Anonym sa...

De har förlorat mitt förtroende och i går bytte jag bank till Handelsbanken.