torsdag 12 mars 2009

Ingen backekontakt hos Volvo och SEB

Jag börjar undra om ledningen i de stora börsföretagen helt har tappat backekontakten. Först var det Volvo´s ledning som gick ut och annonserade att de skulle höja bonusarna. Och det mitt i värsta krisen och när de varslat en otrolig mängd anställda. Ett bevis för att de inte verkar ha någon verklighetsförankring är att Volvos ledning backade på bonushöjningen när de fick kritik. Trodde inte Leif att det skulle bli skriverier eller?

Nu är det SEB´s tur att satsa på att höja lönerna för toppledningen. En riktig kanonidé. Jag undrar verkligen hur de tänker. Jag skulle gärna vara inne i huvudet på Annika Falkengren och se hur det snurrar.

Det trista är för alla er som arbetar med kunderna i dessa företag. Era ledningar underminerar varumärket rejält med alla negativa skriverier. Kolla bara kommentarerna på DI.se kring SEB.

Till Direktörerna hos börsföretagen
Snälla försök tänk på era medarbetare som jobbar med era kunder. Ta det lugnt med era löneökningar och bonusar. Det är inte läga just nu, lita på mig.

Ciao
Mats

Inga kommentarer: