onsdag 16 juli 2008

Eniro fulsäljer mitt i semestern

Mitt i semestern får jag ett säljsamtal i min mobil. Det är en säljare från Eniro som berättar att hon endast vill bekräfta texten som ska stå i Eniros kataloger. Säljaren frågar om det är samma text som förra året samt att hon har ett erbjudande om fet stil utan extra kostnad.

Det låter verkligen som att vi betalt förra året för denna tjänst och som tur är så vet jag att så inte är fallet. Vi har aldrig betalt för att synas på Eniro då vi använder gratistjänsten på Hitta.se och papperskataloger känns en aning föråldrade.

Jag frågar säljaren varför hon försöker lura på mig en tjänst och få det att låta som det är en förnyelse. Då blir hon otrevlig och påstår att hon inte förstår vad jag pratar om.

Det är minst sagt förvånande att ett stort och välkänt företag som Eniro använder oseriösa fulsäljmetoder för att kränga sina tjänster. Är de så desperata?

Varning! Säkerställ så din sommarpersonal inte blir lurad av Enirosäljare och köper tjänster som du inte vill ha.

Mitt tips till VD för Eniro
Dina kollegor håller på att bygga upp ett riktigt dåligt rykte. Jag har hört från fler personer och företag som har samma erfarenheter som jag. Satsa på att utbilda säljare och kundmötande personal i etik och moral. Lyssna på kunder och skapa en egen bild av hur kunderna upplever mötet med er. Starta ett förändringsprojekt och bygg upp en seriös säljkultur.

Hälsningar
Mats

52 kommentarer:

Anonym sa...

Eniro skickar även ut brev som ser ut som en orderbekräftelse men avsikt att om man inte säger till har de sålt en kataloguppgift till dig. Oseriöst så det förslår. De borde upp på Svensk Handels' varninglista bland de andra skojarna.

Anonym sa...

om du hade läst på inbetalningskortet så hade du sett att så inte är fallet... Men jag håller med jag fick oxå den känslan när jag öppnade brevet

/A

Anonym sa...

Jag har samma uppfattning och de verkar inte ha så bra koll på vad säljarna gör och vilka de ringer till. Vi hade besök från Eniro innan sommaren där de ville sälja annonser i den tryckta katalogen, vi hade vissa frågor som säljaren skulle återkomma med - vi hörde aldirg något. Efter sommaren ringer en ny säljare till en kollega och vill "bara stämma av uppgiftera", vi säger tack men nej. Igår ringde ytterligare en säljare och vill åter igen "bara bekräfta uppgifterna". Känns inte som de har så bra koll - min gissning är att de tappar så mycket annonsförsäljning i de tryckta katalogerna att de börjar bli desperata. Något för Jesper Kärrbrink att bita i....

Anonym sa...

Artikel som jag skrev på säljportalen:

"Bygga relationer för en produkt som håller på att dö. Utmaningen eller dåraktighet?"

Skrivet av Peter Watz
Torsdag, 12 Juni 2008 00:00

Idag ringde det stora telefonmediabolaget och frågade glatt om vi satt kvar på den adress som de hade registrerat på oss sedan tidigare.

- Nej svarade jag. Numera sitter vi på Karlavägen.

- Ok, tack för det. Postnummer?

- 115 28 svarade jag

- Bra, tack.

- Vad har ni för verksamhet? Frågade säljaren.

- Tja - den informationen finns på webben på vår webbplats. Svarade jag

- Ja men under vilka rubriker vill du ligga under i telefonkatalogen. Ni ligger under datakonsulter idag och under vilka rubriker vill ni finnas under - frågade han.

- Vi vill bara vara med med information som är kostnadsfri - svarade jag

- Här hos oss på Exxxx är inget gratis!

- Ok, men vi har inte fått en enda kund som läst telefonkatalogen och sedan ringt oss. Alla våra kunder använder sig nätet och Google upplyste jag honom om.

Säljaren började låta lite irriterad.

- Jag vill finns med med den information som är gratis. Resten kan du ta bort. Sa jag till honom.

- TA BORT !? Ska vi ta bort dig från telefonkatalogen!?

- Ja. Folk använder internet för att hitta sina leverantörer - svarade jag

- BRA ! DÅ RADERAR VI DIG!

- Tja - vi kan finnas kvar med informationen som är gratis, svarade jag.

- DÅ KAN DU SJÄLV GÅ IN OCH ÄNDRA DINA UPPGIFTER - röt han.

Servicekänsla - tjena. Om jag i framtiden skulle vilja "köpa" mig en plats i telefonkatalogen så kommer jag inte ringa tillbaka till "min" säljare.

Jag svarade kallt "Det är alltid lika intressant att prata med en säljare som försöker sälja en omodern produkt från en döende bransch."

- Han slängde på luren.


Hur känns det att sälja en produkt som man inte tror på?

Gör man ett bra arbete då?

Eller?

Anonym sa...

Numera känner jag mig alltid lurad när de olika delarna av den så kallade enirokoncernen ringer. Jag har lagt timmar på dem och fattar ändå ingenting. De verkar fristående från varandra men korsar ändå varandras tjänster.

Fy fan, säger jag bara.

Anonym sa...

Numera känner jag mig alltid lurad när de olika delarna av den så kallade enirokoncernen ringer. Jag har lagt timmar på dem och fattar ändå ingenting. De verkar fristående från varandra men korsar ändå varandras tjänster.

Fy fan, säger jag bara.

Anonym sa...

Jag rekomenderar varmt bolagen mediaoperator.com och ryce.com som startades just pga att bluffkataloger lurar företag på pengar med oseriösa tjänster.

Anonym sa...

Bra Mats!

Jag fick ett brev från Eniro igår med ett inbetalningskort på drygt 1200 kr. Det stod dock med liten text att jag inte var tvungen att betala.
Jag blev riktigt upprörd över deras fula metoder att försöka få mitt företag att av misstag betala en faktura på något som jag aldrig beställt.

Anders Ekholm

Anonym sa...

Hej förstår verkligen er frustration. Såg ett tidigare inlägg där Mediaoperator eller Ryce rekomenderas som tar hand om bluff företag. Vi heter numera Getupdated och tar fortfarande hand om många frustrarade kunder som blivit utsatta för liknande historier.Jag känner verkligen igen det som skrivs i tidigare inlägg. Ett stark t tips är också att fråga om de som ringer spelar in samtalet. Så ni inte binds upp på ett avtal via inspelning.

MVH Jerry

selma sa...

Tyvärr är det inte bara Eniro som fulsäljer. Jag råkade ut för liknande påhopp i vintras av lokaldelen genom telefonförsäljning. Det verkar vara en trend för närvarande att överraska kunden.
Dessutom har Eniro fullföljt med ett DR-utskick i form av en faktura dock med text att man inte behöver betala, men f ö ser det ut som en normal faktura. Trist och oetiskt.

SB sa...

Ett mycket vanligt tillvägagångsätt bland säljare, har jag märkt här på jobbet.

Anonym sa...

Jag har också flera dåliga erfarenheter från Eniro och deras säljkår. Det är omöjligt att förstå deras företagsstruktur med en verksamhetsdel som säljer pappers-katalogens annonser och en annan som säljer internetannonserna. De olika säljkårerna ringer om varandra, har ingen koll på vad de har sagt och att de har ringt, erbjuder liknande saker och till slut vet man inte vad man har köpt och inte köpt. Dessutom verkar ambitionen inte vara att reda ut förvirringen, utan snarare fungerar det som ett säljknep för att förvirra köparen.
Annica

Anonym sa...

Ja, detta med telefonuppgifter är snarast en parodi. Har också väldigt oprofessionella upplevelser av säljare från kända varumärken. Värst är de från "döende media". Annonser och telefonkataloguppgifter. Men hallå - när sökte du en leverantör i gula sidorna eller någon annan katalogtjänst senast?

Oavsett om jag köper ett CRM-system för ett par millar - eller om jag söker en VVS:are så går jag på rekommendationer från folk jag litar på.

Och hur man kan hyra in säljare från TM-bolag som inte förstått vad varumärkets värden är - det är ju rena vansinnet!

Nej, säljare ska veta vilka normer som gäller - det är basic i de utbildningar vi själva kör.

Tack för dina krönikor - de rör om bra i grytan.

Anonym sa...

Har tyvärr ganska dåliga erfarenheter av Ryce (numera Getupdated) också. Är i en traditionell bransch med mycket franchisetagare som klamrar sig fast vid katalogen som om det vore ett sjunkande skepp. Ryce påstår att de kan pressa priset med Eniro så pass mycket att du som kund kan spara, men tyvärr så innebär det bara att din katalognärvaro krymper. Så en viss försiktighet är bra att ha där med!

Anonym sa...

Jag råkade ut för detta, fick en orderbekräftelse per fax som jag bestred. Sedan har jag inget hört.

Anonym sa...

Jag har nu i dagarna råkat ut för oseriös telefonförsäljare från Eniro.se som först låter påskina att det kostar pengar att vara med, men som sedan säger att grunduppgifterna är kostnadsfria (och ändå finns vi inte med!). De har ju uppenbarligen vårt företagsnamn på någon form av lista i alla fall...

Anonym sa...

Jag fick just en faktura på 2800 för nåt jag inte beställt, ringer kundtjänst:

-Men katalogen har redan gått till tryck så då kan vi inte göra nåt!!!!

Beware, eniro-nazi-klones are gonna get ya...

Anonym sa...

Hej,
samma sak här. Jag fick först orderbekräftelse, 2 fakturor, ringde under tiden och nu fick jag inkasso brev.
Vem är det som man kan kontakta i sån fall för att inte får betalninganmärkning?
/SP

Anonym sa...

Nu ringde dom till oss, frågade om ville lägga till mer sökord i vårt upplägg. Vilket upplägg frågar jag, ni tog ju ut oss förra gången ni ringde när vi inte ville vara med? ;)

Anonym sa...

Vi blev uppringda av en av våra kunder, en småföretagare vars hemsida vi gjort. Han hade blivit kontaktad av en säljare för Eniroägda Emfas vilken upplyst honom om att hans hemsida inte längre skulle vara sökbar på Nätet om han inte betalade 1 650 kr. Han frågade oss om det verkligen kunde vara sant.

Mackelbot datasupport har tidigare mottagit en falsk faktura från Eniroägda DinDel och en faktura på felaktigt belopp från Eniro.

När vi började tala med andra småföretagare och läste om Eniro på bloggar, i tidningar, på konsumentforum och forum för webbansvariga fann vi att det här är en taktik Enirokoncernen satt i system.

Tusentals småföratag mjölkas av Eniro på några hundra eller några tusen kronor - och fast många känner sig lurade är det få som orkar bråka. Vi förstår inte hur detta kan pågå år efter år utan konsekvenser. Mackelbot datasupport uppmanar till bojkott av Eniro samt att alla som anser sig utsatta för bedrägeri polisanmäler saken.

Anonym sa...

Det roliga är att de har två säljare för två, som de säger, olika funktioner. Vi blev blåsta på det förra året.
Säljare 1 ringer och säljer in "vår placering på eniro". Då tror man ju att det är klappat och klart - men nej då. Då ringer säljare nr 2, för bastjänsten att finnas med...

Anonym sa...

Eniros etiska riktlinjer:

"Eniro ska sträva efter att etablera långvariga affärsrelationer med sina kunder genom ett respektfullt bemötande, samt klar och tydlig information om företagets produkter, avtalsvillkor och klagomålsprocedur."

Hela policyn här:
http://www.eniro.com/sv/Om-eniro/Etik-och-miljo/Policy-for-etik-och-miljo

Anonym sa...

Här: http://tinyurl.com/8pplrm

Anonym sa...

Kan ingen gå till media med detta? Eniro har blivit sveriges största bluff-företag. Hundra-tusentals företag är drabbade och ändå fortsätter de som inget har hänt!!!

Anonym sa...

Jag har hittils polisanmält eniro 2 gånger då de systematiskt sänder falska beställnings bekräftelser på sanker jag inte beställt. Ringer det någon från eniro eller din del så får de bara "dra år helvete" i svar så fort de säger varifrån de ringer ... sen lägger jag på. Men enligt dem så har jag ingått ett avtal då.....

Anonym sa...

Faktura från Eniro fick många att blåsa blufflarm (2009-04-15)Ägs Grunduppgiftsbolaget numera av Eniro? Eller är det Eniros presschef Emma Grönlund som har svårt att förstå Eniros märkliga säljarrangemang och bolagskonstruktioner!?

Unknown sa...

Jag känner lite granna att jag vill ta och ändå höja en flagga för de försäljare som faktiskt försöker att göra ett ärligt jobb och genom det då också hitta den bästa lösningen som vi kan hitta till kunden.
Och det då genom en öppen och trevlig dialog som ganska snabbt avslöjar om det kan göras någon förbättring.

Jag jobbar som telefonförsäljare åt Eniro. Enligt mig så är det jävligt tråkigt att det finns så många brister inom koncernern och oserriösa säljare, som inte kan bygga upp en relation med den person som senare kommer/inte kommer att bli en kund efter samtalets slut.
För hur man än vrider och vänder på det så är ju alltid kunden, i det här fallet då företagaren, det som ska vara mitt allt. Utan er hade jag ju inte ens haft något jobb så klart som fan att man ska ta vara på er!
Men men vad kan man göra, det jag hoppas är att ni också förstår att det är inte bara folk som vill hålla på med fuffens som jobbar med försäljning.
Dra inte alla över en kam bara.

Kanske börjar vara dags att byta till någon lite mera serriös arbetsgivare.

/ Besviken säljare

Anonym sa...

Jag ligger just i dagarna i diskussioner med eniro emfas. Fick efter ganska långa diskussioner hem dokument ang "annullerad beställning" (totalsumma = 0kr) dock ej kreditfaktura. Efter ett par veckor damp igår likförbaskat en betalningspåminnelse ner i brevlådan med hot om inkasso. Är det någon som varit med om liknande hantering via "ändringsbekräftelse"?

Det jag förvånas över är att företagsledningen inte inser det faktum att denna taktik svärtar ner deras varumärke och kommer bita de själva i svansen i sinom tid.

Nu har jag anmält till svensk handel och polis så får vi se vad som händer. Jag kommer aldrig betala av ren princip...gangsters.

Anonym sa...

*Det är tyvärr så att företagsledningen har dålig koll på sin Kundservice gissar jag. Risig intern kommunikation och nollkoll. Tyvärr är det ett vanligt fenomen i just den här branschen, men dom kanske lär sig till slut. Telia verkar ju ha förstått om DN idag har rätt. Äntligen en VD som har förstått var pengarna ligger och hur man kan behålla sina kunder.
C Arbman
Konsis Kommunikation

tove sa...

Blev uppringd igår från Eniro lokaldelen som ville bjuda på utförligare text. Jag förklarar att jag bara finns med på det som är gratis. Säljaren blir jättesur och säger att vi ligger med och att det kostar 1500 kr. Jag säger att vi aldrig skulle betala en krona för något dyligt. Då ska han minsann plocka bort oss och så är det bara alla våra konkurrenter som kommer att synas där. Vill du verkligen det, va?! Hotfull och otrevlig och hade jag tackat ja till gratiserbjudandet hade jag garanterat fått faktura på 1500 för basen.
Tove på brollopsbubblor.se

Anonym sa...

Vi har blivit lurade av Eniro!

Säljare ringde oss i semestertider och argumenterade ganska aggressivt. Vi svarade att vi inte får våra klienter (ideell förening) på det sättet och att vi inte ville ha något. Några dagar senare kommer en bekräftelse och faktura. Vi ringer upp säljaren som säger att vi inte behöver bry oss om den och att de alltid skickar ut en sådan. Några veckor senare får vi påminnelsen som vi bestrider enligt konstens alla regler. Svaret blir att vi ska betala trts att de inte har något medgivande från oss muntligt eller skriftligt som de kan visa upp.

De antyder inkasso osv... Så otroligt kortsiktigt agerande! Vad ska man göra? Funderar att skicka vår stora advokatbyrå-samarbetspartner på dem.

Anonym sa...

Jag betalade en faktura i januari 2009 till Eniro. Nu i september ringer en försäljare och vill att jag ska betala för 2010 redan nu 2009. Det sa jag att min kalkyl är gjord redan och inga nya skulder vill jag ha i år. Då tog de bort allt från Eniro även för det som jag har betalt för. Det är väl inte rätt gjort. De sa att de har börjat sin kampanj tidigare i år och då sa jag det är väl bara därför att du ska få in mera pengar i år. De tänker inte på oss småföretagre.

Vidir T. sa...

Vi blev precis lurade av Enirobluffen på min arbetsplats.

Nu publicerar jag Eniro Emfas Bluffvarning ikon för att hjälpa andra.

Anonym sa...

Vi har blivit lurade av Lokaldelen. I flera år fast vi har inte reagerat för en nu. Under 2010 har dom hör av sig 3 ggr, redan i januari skulle vi boka katalog samt internet för 2010 - 2011 tyckte dom, det var väldigt tidigt tyckte jag dom sa att det var nya rutiner så dom startade tidigare. Då ingår kataloginförande , mobil samt 10 sökord på internet i vår kommun pris ca 4000 kr. I maj var den dags för en genomgång av sökorden som vi kom överens om tidigare för ca 4000 kr så vi får en bra placering i vår kommun. I augusti ringde Lokaldelen igen nu är min "kontaktperson på Lokaldelen som ringer" det dags att förnya uppgifterna på infosidan och nu ingår logga i priset på ca 4000kr. Men nu var jag uppmärksam för att jag fick faktura på både för januari samt maj samtalen som jag redan betalt. Så jag frågade om det gäller för min tidigare beställning, ja det gör det sa säljaren jag skickar bara ett ordererkännande där jag lagt till logga i priset.. Det kom aldrig något ordererkännande, men det kom en faktura efter 20 dagar på ca 4000 kr. Besrider fakturan direkt, då ringde säljaren upp helt frankt och sa att vi var ju övererns och du beställde detta av mig. Helt otroligt lågt sa jag det kom aldrig något ordererkännande som jag kunde rätta eller avboka. Säljare menar att man har rätt att ändra beställningen inom 10 dagar nu är det för sent. Har betalt alla fakturor nu men tänker aldrig mer beställa en tjänst av Lokaldelen i mitt liv och hjälpa andra att kunna fatta rätt beslut med. mvh Helförbannad

Anonym sa...

Jag har jobbat i Lokaldelen, säljarna är medvetna om deras säljtaktik och har ett krav för att kunna nå deras budjet med att alltid sälja in kunden med en ökning mellan 20-25% och mer om det går, varje säljare vet om kunden är en småföretagare eller storföretagare, där avgör man hur mycket man kan öka på kunden men endå säga samma som förra året, ja de lägsta basen och så vidare inte öka på summan så mycket med de mindre företagen,, men större företag försöker det med alltid och varje år för de kunder som inte vet ökar man hela tiden priset och detta lyckas man med väldigt bra! precis som förra året är det vanligaste utrycket som man använder men ökar kunden på flera tusen lappar och det går speciellt på större företagen,, tyvärr är detta sanningen chefer är medvetna om detta och låter detta gå eftersom de är det ända sättet för dem att få marknaden att gå med framgång!

Mats Gustafsson sa...

Helt otroligt att vi fortfarande får kommentarer på inlägget om Eniro från 2008. Det är skrämmande att Eniro sköter sina kundrelationer så undermåligt.

Spännande att se hur det går får dom när de nu ska konkurrera med Groupon.

Anonym sa...

jag ser att jag inte behöver skriva något här, tack alla ni andra som berättade om era erfarenheter. Då kan jag bara konstatera att de kör med samma metoder som 2008. Ooootrooooooligt!! Blev uppringd från ett dolt nummer dessutom, fy skäms på er, eniro-försäljare. Agressiva uslingar som inte duger åt något riktigt arbete, ringer och stör småföretagare i tid och otid. Det måste vara brottsligt.

Anonym sa...

Jösses vilket gnäll. Själv har jag fått massor av nya kunder genom att finnas på Eniro. Särskilt nu när det även finns produktsök.

Anonym sa...

Fick samtal sent igår kväll där en automatisk röst förkunnar "Detta är en gratistjänst från Eniro. tryck 1 för att ta del av erbjudandet, tryck 2 eller lägg på luren för att avsluta". Självklart lade jag på luren. 10 minuter senare ringer det igen, samma röst, samma meddelande. Ok, jag trycker 1 för att höra vad som händer. En annan automatröst tar vid och erbjuder mig en botoxbehandling (!) vid en klinik i Skåne. Jag får lämna meddelande och ger en eventuell avlyssnare en rejäl utskällning.

Nya tjänster från Eniro? De struntar uppenbarligen i NIX.

Anonym sa...

Jag jobbar på Eniros kundservice. Jag vill bara att alla som läser här ska veta att det finns otroligt många bluff företag som utger sig för att vara från Eniro. Våra säljare ringer ALDRIG från skyddat nummer, vi skickar aldrig ut brev eller fakturor som man kan välja att betala. Alla köp hos oss föregås av en telefonkontakt och vi spelar aldrig in några samtal. Vi på kundservice satsar också otroligt mycket, sedan våren 2010, på hög kvalité gentemot våra kunder. Mycket på grund av att vi vet att många företag upplevde vårt tidigare sätt att arbeta som både förlegat och krångligt. Jag är övertygad om att nästa gång någon av er måste kontakta oss så kommer ni bemötas med vänlighet och proffessionalism.

Mats Gustafsson sa...

Hej Eniro!

Tack för bra inlägg och låter som kanon att ni jobbar på att utveckla kundarbetet.

Lycka till med framtida arbete och jag hoppas ni ser tydliga resultat av ert arbete.

Hälsningar
Mats

Anonym sa...

Hej jag jobbar även på Eniro som sagt det finns många bluff företag där ute som tar vårt namn
Vi jobbar alltid på att bli bättre och möta våra kunder med en bra service

Anonym sa...

Apropå kommentaren ifrån Eniro 20120131 om att de har hög kvalité gentemot sina kunder:
Ni misslyckades idag. Blev uppringd och säljaren ville bara kontrollera att våra grunduppgifter var likadana som förra året. Sättet han sa det på gjorde att det lät som att vi hade en affärsförbindelse sedan tidigare. Vad kostar det frågar jag? 1900 kr får jag tills svar. opponerar mig med att vi tog bort våra uppgifter förra året eftersom vi inte ville betala en krona till Eniro. Då tände säljaren till och blev väldigt otrevlig... sorry Eniro, ni är ett blufföretag.

Erik sa...

Jag har själv jobbat på Eniro och kan dela med mig lite om hur det fungerar på det där företaget. Man får lite känslan av att det är ett statligt verk; mycket furumöbler och skräpiga människor. Allt går i maklig takt och många är ofta sjuka, vabbar osv. Säljavdelningen är en massa wannabees som går runt i kostym och slips, ringer i klockan efter ett "fett sale" och verkar tro att de egentligen jobbar på bank inne i stan. Man kan ofta höra dem skryta om hur de lurat på någon stackare ditten och datten. IT-avdelningen utgörs mest av dyra konsulter då de har svårt att rekrytera talang till en så tråkig miljö. Det är ett hemskt företag som fortfarande lever på att de en gång i tiden avknoppades från statliga televerket.

Anonym sa...

Precis slutat jobba för Eniro och var där i ett år nästan. Satt på deras nya bolag Kvasir Media som säljer Googletjänster. Detta är rent bedrägeri som jag tvingats att sälja. Vill uppmana alla som läser detta att inte köpa det utav oss utan gå direkt till Google.

Vi lägger till extra sökord för att spendera kundens pott så fort som möjligt och gör en del annan fuffens för att kundens pengar ska gå åt ASAP som vi säger.

Vår chef som även arbetat med katalogen tidigare har själv berättat hur han brukade alltid lägga till 10-15% på fakturorna han skickade ut mot vad de tidigare hade kommit överens om. Eniro säljer skit i guldförpackning, kan inte se någon av deras tjänster som är värda pengarna. Akta er.

// Före detta Eniro säljare.

Mats Gustafsson sa...

Hej! Riktigt skrämmande läsning. Otroligt att ett börsnoterat bolag beter sig på det sättet. Är det ok för dig att jag lägger upp din kommentar som ett eget inlägg?

Anders sa...

Har under de senast dagarna blivit uppringd av de mest odrägliga telefonförsäljarna jag stött på från Eniro. De beter sig direkt oförskämt och, accepterar inte ett nej utan man tvingas tillslut avsluta samtalet genom att lägga på luren.

Eniro har självfallet rätt att försöka ta betalt av sina kunder, men metoderna man använder är direkt oseriösa och det kommer definitvt att skada varumärket.

Anonym sa...

Har nyligen blivit kund hos kvasir media. Vilket skämt! Mina månatliga klick har gått upp till det 10 dubbla enlig dom. Det syns inte på min trafik på hemsidan heller. Inga fler kunder ringer heller. Nu har det kommit in
service avgifter också. Det skulle inte vara service avgifter enl säljaren, utan
bara efter klick. Det skulle inte heller kosta mer per klick. Men de har även höjt klicken 10 ggr mer. först kom en service avgift på 90. Månaden efter 500. Skickar fakturan ena veckan betalar omg skickar inkasso krav på 1 kr i ränta. Akta er för eniro och kvasir!!

Anonym sa...

Jag har som ordförande i en bostadsrättsförening blivit kontaktad av dessa bondfångare och det känns verkligen som de försöker lura en! Hela upplägget går ut på att man ska bekräfta diverse i deras register.

/Henrik

Unknown sa...

Har själv råkat ut för deras telefonsäljare, fick en bekräftelse
på på en tjänst som jag inte beställt.Var tvungen och skicka in ett skriftlig klagomål, det slutade med att dom tog bort mina grunduppgifter också på mitt företag
När jag ringde och påpekade detta så
svarade hon att det kostade 2500kr drygt med bara grunduppgifter.
Bojkotta skiten säjer jag!!
3 April 2014

Unknown sa...

Har själv råkat ut för deras telefonsäljare, fick en bekräftelse
på på en tjänst som jag inte beställt.Var tvungen och skicka in ett skriftlig klagomål, det slutade med att dom tog bort mina grunduppgifter också på mitt företag
När jag ringde och påpekade detta så
svarade hon att det kostade 2500kr drygt med bara grunduppgifter.
Bojkotta skiten säjer jag!!
3 April 2014

Anonym sa...

Har ingen fått den "nya" införsäljningen som innbebär att om man köpt den vanliga annonseringen i våras så ringde Eniro nu i sept och ville merförsälja samma sak fast som var specifik för smartphones och läsplattor...sen ringde en TILL stjärna i måndags från "Eniro PROFFS" el liknande, tydligen en "utveckling" av EMFAS som fanns för typ 5 år sen i pappersform - och ville sälja in det OXÅ!!! Tilläggas ska att båda dessa adderingar var dubbelt så dyra som grundutförandet som jag iofs fick tjata till mig samma rabatt på som förra året eftersom rabatten inte syntes i det "nya" systemet, mycket internutbildningar på att hitta diffusa/dumma ursäkter för att sälja nåt som inte längre är värt något....

Bra jobbat - ni har nu tappat en dum-betalande av standardutförandet - iofs med 2 aktiva bolag så där försvann iaf 4 lax rakt ner i min fick, tack för det!

Arnold