fredag 11 januari 2008

Vi fick snabbt varma golv igen

Jag fick ett mail från Per Selin som har en bra och positiv kundupplevelse. Alltid lika trevligt.


Hej Mats,

Brukar läsa dina inlägg om bra och dåliga kundbemötanden med stort nöje. Nyligen fick jag en mycket positiv kundupplevelse som jag gärna delar med mig av.

För tre år sedan lade vi in golvvärme i tre rum i bottenplanet. Elektrikern gjorde klart för mig att i och med att jag lagt in värmeslingorna själv och lagt golvet tog inte han på sig något ansvar för att det skulle fungera. Några garantier kunde han inte heller lämna. Så nu när två av rummen hade kalla golv befarade jag det värsta. Gick in på tillverkarens, Thorin och Thorins, hemsida, beskrev problemet och bad om råd. En arbetsdag senare ringde de och sa att problemet troligen låg i termostaten. Då jag hade tre rum var det lika bra att de skickade tre nya termostater, om det nu var så att den tredje också skulle krångla. Dan efter kom termostaterna på posten och vi fick varma golv igen. En stor eloge till Thorin o Thorin som överträffade mina förväntningar med råge!

Hälsningar

Per Selin

Inga kommentarer: